Lainalaitteet

Yhdistys lainaa jäsenistölleen seuraavia laitteita:
- Valotehomittari, Amprobe LM-100, 20 000 lx
- Äänitasomittari, Amprobe SM-10, A/C 30-130 dB

Laitteita lainataan kirjautumalla yhdistyksen intenetsivujen jäsenalueelle ja tekemällä tilaus verkkolomakkeella. Varmista ennen tilaustasi, että jäsenrekisterissä olevat yhteystietosi ovat oikein ja korjaa ne tarvittaessa. Lainalaitteet lähetetään vain rekisterin mukaiseen osoitteeseen.

Kaikkien laitteiden laina-aika on enintään 2 viikkoa (14 vrk) ja laitteet lähetetään noin viikon sisällä tilauksen tekemisestä. Yhdistys maksaa laitteiden lähettämiskulut molempiin suuntiin, joten palvelu on jäsenille ilmainen. Mikäli laitteiden laina-ajassa on jonoa, yhdistyksen laitevastaava on sinuun yhteydessä.

Jäsensivuilla on sekä lisätietoja laitteista että ladattavat lomakkeet, johin mittaustietoa on helppo kerätä, kun työpaikalla tehdään työympäristön mittauksia. Huomioithan, että mittaukset on syytä toteuttaa työpaikalla yksiköstä vastaavan henkilön kanssa yhteistyössä.

Valotehomittari
Amprobe LM-100 -valotehomittari on helposti mukana kannettava ja helppokäyttöinen digitaalinen valotehomittari yksinkertaiseen yhdellä kädellä suoritettavaan valotehomittaukseen.

Mittausarvot lukseina (lx) tai jalkakandeloina (fcd). LM-100:ssa on laaja mittausalue, joka yltää jopa 20 000 jalkakandelaan tai luksiin tarkasti, korkealla erottelukyvyllä (0,01 fcd/lx). LM-100 -valotehomittari soveltuu erinomaisesti valaistuksen optimointiin esim. sisätiloissa.

Äänitasomittari
Amprobe SM-10 -äänentasomittari on suunniteltu täyttämään useiden eri alojen mittausvaatimukset. SM-10 -äänentasomittari mahdollistaa A- ja C-mittaukset.

A-mittaus on tarkoitettu yleiseen äänentasomittaukseen ja C-mittaus äänentasomittauksiin eri ympäristöjen akustisten materiaalien hallinnassa (94 dB 1 kHz jne.). A- ja C-mittaukset mahdollistavat sekä turvallisuussäännösten mukaiset mittaukset että akustiset analyysit.